Drøfting
FAU har oppfatta uformelle signal om at vi i FAU og deler av arbeidet vi gjer (kanskje mest måten vi gjer det på) – ikkje står høgt i kurs hjå alle tilsette på skulen. Vi har ikkje fått nokre opne/formelle attendemeldingar om dette – men dette var bakgrunnen for at vi ville invitere tillitsvalde til dette møtet.
Saka vart drøfta med stort engasjement men i sømelege rammer frå begge partar. I hovedpunkt var dette momenta som dei to partane tok tok til torgs:
Lærarane sitt syn:
- Etter de spelte dette inn har vi hatt dette oppe i avdelingsmøtene på skulen.
- Vi sit med ei oppleving av FAU i nokre saker er ute etter å «ta» skulen/lærarane – spesielt med det som vert skrive referat frå FAU: Døme frå saka om mat og måltid. Her er det unødvendig å skrive dei konkrete attendemeldingane. Skriv heller at saka har vore diskutert og at ein har fått nokre attendemeldingar! Vi har spurt alle klasselærarane og ingen kjenner seg att i desse punkta
- Når de får slike meldingar så sei i frå til oss, den læraren det gjeld - eller til rektor om den eller den klassen, slik at vi kan ta tak i dette.
- Tenk på korleis referata vert oppfatta t.d. om nokon som skal flytte, eller ynskjer å flytte til Høyanger les dei. Dei skapar dårleg omdøme.
- Vi får desse sakene rett i fleisen i eit referat som ligg offentleg ute på nettet.
- Kvifor går de «bakvegen» og inviterer tillitsvalde til FAU, slik de har gjort med tillitsvalgte til dette møtet?
FAU sitt syn:
- Vi er ikkje ute etter å ta skulen. I referatet står nokre innspel som var komne frå foreldre i saka. Vi skal representere alle foreldra på skulen, og vi er opptekne av at vi skriv konkrete og utfyllande nok referat.
Etter ein liten debatt i FAU, der vi sat med ei oppfatting av at det er sprikande praksis når det gjeld avvikling av måltid; vart det fatta eit vedtak om at vi ville spørje skulen om dei hadde nokre retningslinjer for mat og måltid på skulen.
- FAU ynskjer ikkje å engasjere seg i enkeltsaker. Vi legg til grunn at samspelet mellom kontaktlærar, klassekontakt og foreldre/elev fungerer. Når vi får attendemeldingar frå foreldre, er vi tydelege på at dei må ta dette med kontaktlærar eller rektor – evt gå vidare til mobbeombod eller statsforvaltar. Vi noterer oss likevel ofte sak/kontakt. Basert på melding, eller fleire meldingar – drøftar vi temaet det gjeld, slik vi har gjort med mat/måltid i denne saka.
- Vi er skeptiske til at FAU engasjerer seg direkte mot kontaktlærar, eller om den enkelte klasse via rektor:
1) Det vil kunne opplevast som eit angrep på kontaktlærar om FAU og ikkje foreldre tek eit tema til torgs.
2) FAU har sjeldan innsikt i sakene, og evt. prosessar som gjerne pågår rundt desse– og vil engasjere seg på tynt faktagrunnlag. Kan hende det ikkje er ei sak i det heile.
3) Om ikkje foreldre eller klassekontakter eksplisitt ber om hjelp til å fremje ei sak for kontaktlærar eller rektor, vil vi ikkje initiere dette. Om dei ikkje tek dette opp med kontaktlærar, kan det tyde på at dette samspelet ikkje fungerer optimalt.
- Offentlege referat: Vi skal representere alle foreldrene og har gjort eit val om å ha fyldige referat og i størst mogleg grad legge ut bakgrunnsinformasjon (mailkorrespondanse osv) i dei ulike sakene. Vi ser dette kan ha nokre ubehaglege sider, men har gjort eit bevisst val – og meinar det er viktig. Vi har ved fleire høve etterlyst openheit og referat frå skulen sine organ. Målgruppa vår er medlemene våres, foreldrene på skulen. Om ein er oppteken av omdøme på nett, kunne ein t.d. hatt heimesida til skulen i tankane.
- Invitasjon av tillitsvalde: Med bakgrunn i dei uformelle signala om at det var litt sinne mot FAU hjå lærarane inviterte vi tillitsvalde. Vi var ikkje klar over at dette vart tolka som bakvegen; då vi ser på det som naturleg å nytte tillitsvalde i slike prosessar – og at det ikkje er naturleg å velge/kontakte repr. til SU i staden.
- Forrige skuleår engasjerte vi oss i å legge strategi og infrastruktur for FAU – samt uteområdet. I år ynskjer vi også å i større grad engasjere oss i innhaldet i skulekvardagen. Dette vil nok opplevast som uvant for dei tilsette. Det er godt å få tilbakemeldingar på korleis de oppfattar væremåten vår, og vi skal drøfte dette og innspela de har kome med i det vidare arbeidet.
Begge partar var enige om at det vart godt og viktig å drøfte saka, og vi var einige om at det var nyttig med eit slikt møte.